Buffie doet iets goeds voor de filmbezoeker

Afgelopen weekend zijn we nog eens naar de film geweest. Ondanks het feit dat wij slechts op een dikke 10 minuten rijden van de Kinepolis wonen, komt het er de laatste tijd veel te weinig van. We hebben onszelf nu verplicht wat vaker te gaan door een 100 days card te kopen. Op 100 dagen tijd moeten we nu samen 5 maal naar de film of we zijn ons geld kwijt. En aangezien ik thuis zowat een rondwandelende rekenmachine ben als het op onze in- en uitgaven aankomt, zal ik erop toezien dat wij onze 10 beurten tijdig opgebruiken! 

Beurt 3 en 4 werden zondag ingeruild voor ticketjes voor ’Perfume, the story of a murderer’, de verfilming van het gelijknamige boek van Patrick Süskind door Tom – Lola RenntTykwer. Ik vond het een erg goede film en bijna even vies als de beelden die er door mijn hoofd spookten tijdens het lezen van het boek.
De filmvertoning werd echter verstoord door een slecht afgestelde projector waardoor er constant onscherpe zones in het beeld aanwezig waren. Hoewel ik niet de eerste de beste ben om te gaan klagen over van alles en nog wat, vond ik het nu wel belangrijk dit te melden aan Kinepolis. Niet met het vooruitzicht hier eventueel munt uit te slaan, maar vooral om ervoor te zorgen dat de cinemabezoekers na ons niet met hetzelfde probleem zouden geconfronteerd worden.

Nogal onzeker meldden we ons aan aan de receptie waar ons gevraagd werd een formulier in te vullen en hierin de klacht te omschrijven. Deze zou vervolgens door de manager behandeld en zeker beantwoord worden.
Aangezien de receptionist verder nog geen gelijkaardige klachten had ontvangen zakte de moed me al in de schoenen. Ik verwachte al een standaardbriefje in de trend van ‘buiten uw klacht heeft er niemand last gehad van een onscherp beeld, wij zullen hier dan ook niet verder op in gaan’.
Maar niets was minder waar! Gisteren ontving ik een brief van Kinepolis waaruit bleek dat er wel degelijk een probleem was met de scherpte van de film. Dankzij mijn klacht hebben ze dit opgemerkt en ook kunnen verhelpen. Kinepolis verontschuldigde zich voor het ongemak en uit dank ontving ik nog 2 gratis filmtickets ook! 

Vreemd, dat buiten wij 2, niemand in de overvolle zaal dit ongemak opmerkte. Er waren thans beelden in de film die volledig onscherp waren. Kijken mensen dan zo onaandachtig?
Ik in ieder geval niet! En de Kinepolis blijkbaar ook niet, waar ik heel erg blij om ben!…nu alleen nog zorgen dat we deze 2 extra filmtickets ook tijdig gebruiken!

3 thoughts on “Buffie doet iets goeds voor de filmbezoeker

  1. Ik heb het ook al voorgehad in Kinepolis, plots vijf minuten gewoon zwart scherm, achteraf ging zo goed als niemand reclameren… Misschien is het gewoon te weinig bekend dat je bij een gegronde klacht filmtickets krijgt 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *